A Land Rover ismét újradefiniálja az SUV piacot. A kétajtós terepjáró nem idegen a nagy brit márkától, már az első széria is készült ezzel a kivitellel, valamint többször felmerült ötletként, de nem valósult meg. Legutóbb az Evoque került ki két ajtóval. A Range Rover új kupéja azonban az ismert forma ellenére mégis páratlan luxust sugároz és képvisel. /fotók: The Verge / Land Rover/
Közel 50 éve már, hogy a brit nagyágyú Land Rover megalkotta a terepjárók (és az azóta kialakult SUV-k) luxusszegmensét, amikor létrehívta a Range Rovert. A terepjárót, ami funkcionalitása mellett luxusautó is volt. Egy ikon, ami a mai napig meghatározó szereplője az SUV piacnak, de több annál: egy igazi terepjáró, nem csupán egy nagy kocsi nagy kerekekkel.
Most a újabb nagy dobást láthatunk a brit márkától: az első full size SUV-t, ami kétajtós kupé, a maga gyönyörű, magángépeket idéző vonalvezetésével. Ekkora méretű és ilyen képességű, valamint teljesítményű luxusautó nem készült két ajtós verzióban (a Toyota Land Cruiser nem ekkora belül,illetve nem luxus autó). Elképzelhető hogy ezen sikeren több más gyártó is felbuzdul majd.
A Land Rover dizájnerei, valamint a Special Vehicle Operations (a cég egyedi építésű Land Roverekért felelős részlege) által megalkotott modell limitált példányszámban lesz kapható, egyedi igények szerint megépítve. Az 5.0 literes 8 hengeres Supercharged motorral szerelt monstrum fényűző belsőterei és kiemelkedő terepképességei révén igen magasra teszi a lécet.
Gyönyörű arányok, remek kiállás teszi ezt az autót egy közúti jelenséggé. Persze sokat nem fogunk belőle látni, hazánkban szinte biztos nem. A tetővonal jellegzetes ereszkedése, a markáns derékvonal és az autó kúpos feneke mind-mind magában hordozza a Range Rover géneket, de egy friss és tényleg újszerű megjelenésben. Ez egy olyan verzió amit vagy szeret az ember vagy utál, de szó nélkül nehéz lesz elmenni mellette.
Kétségtelen, hogy egy méltó tagja a Range Rover modell családnak (nem úgy mint a kicsike Evoque) E sorok írójának véleménye szerint a Range Rover egy full-size luxus autó, 5 ajtóval és sarasan csak szebben mutat, ennek ellenére nem lehet megfosztani a Ranget attól a státustól amit hordoz. A piac pedig azt diktálja, hogy a különlegességet és egyedit kereső vásárlók igazi luxust kapjanak a pénzükért. A piaci igényekhez igazodást igazolja, hogy ez az első Range, ami gyárilag 23 collos kerekekkel kapható majd – igazán brutális látványt nyújt majd.
„A Range Rover SV Coupé a Range Rover vérvonal dicsérete”
fogalmazott Gerry McGovern, a Land Rover vezető dizájnere. „Ezzel a drámai kétajtós sziluettel és a négy teljes férőhellyel, ez a kupé az egyedülálló örökségére utal, mégis kellően modern és kortárs. A fantasztikusan felépített és gyönyörűen megtervezett Range Rover SV Coupé a legkitűnőbb, legexkluzívabb Range Rover, ami valaha elkészült.” Ezzel azért vetekszik a Holland&Holland által fémjelzett széria.
Minden egyes modell kézzel kerül összeszerelésre az SVO Központjában az Ügyfelek egyedi igényei szerint, kényes műgonddal. Mindössze 999 darab készül el világ-szerte ebből a limitált modellből. Aki ezt az exkluzivitást keresi, az 240.000 angol fontért élheti át és tudhatja mindezt magáénak.
Ti mit szóltok hozzá?
Látogasd meg Te is Facebook-oldalunkat!