A Land Rover ikonikus modellje tavaly köszönt el örökre a vásárlóktól és rajongókról – legalábbis eddig ismert formájában. Az új Defendert 2020-ra ígéri a gyártó, most pedig a hibrid hajtás is felmerült, mint opcionális motor típus. Most mutatunk pár kémfotót.
fotó: ©autoexpress.co.uk
Az autóipari legendáról írt nekrológunkban mi örökre búcsúztunk a Defendertől. Az új típusú Defender a JLR mostani szellemében fog feltámadni. Amióta a sokat szenvedett és sokat szidott Jaguar-Land Rover konszern az indiai TATA tulajdona, egyértelműen javított a megítélésén és megbízhatóságán. Azonban a Discovery is veszített maszkulin, kocka-alakú, vaddisznő jellegéből, és úgy tűnik a szintén vadsága és nyersége, valamint terepképességei miatt kedvelt Defender is szelídülni fog. Ráadásul ha igazak a hírek, egy egész családot akarnak csinálni a Defenderből, ahogy tették ezt a Range Roverrel (Sport, Velar, Evoque) és kezdték a Discoveryvel (Disco, Disco Sport).
A Defender mint brand a minden terepen haladni képes, üthető-vághat stílus-ikon volt. A JLR új iránya szerint egy régi ikon frissített feltámasztása, modernizálva, holott ennek a modellnek egyik esszenciális eleme volt a puritánsága (legalább annál kevesebb dolog romolhatott el benne…)
Az új Defender a mostani Land Rover és Range Rover formailágot követi majd
Ha hihetünk a pletykáknak ezeken a kémfotókon az új Defendert látjuk, ami meglepően hasonlít az előző Discoveryre, a Discovery 4-re. Az angol Autoexpress kémfotói igen részletesek – ők még tavaly télen is lekapták a készülő Defendert, de a gyártó trükkösen akkor még a Range Rover Sport kasztnijába bújtatva küldte teszt-útra a terepjárót. A fotókon a Defender 110 (öt ajtós, zárt vagy nyitott platós változat) utódja látható, de fog készülni a 90-es kasztniból is, ami 3 ajtós kivitel.
fotó: ©autoexpress.co.uk
Ahogy a most zajló Paris Motorshow-n Felix Bräutigam marketing vezető mondta „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy még egy lépéssel közelebb kerültünk egy ikon újjászületéséhez”. A gyártó nem kommentálta konkrétan a fotókat, de megerősítették, hogy „Jelenleg több Land Rover modell fejlesztése zajlik. Megerősíthetjük hogy a Defender program folyamatban van és jól halad” .
fotó: ©autoexpress.co.uk
Az Autoexpress utánajárt, hogy a lefotózott kocsit egy 2 literes dízelmotor hajtja. Egyúttal a hibrid hajtás is felmerült, int opcionális motorválaszték, de ha folytatódik a dízelellenes lobbi akár az is lehet hogy benzin-, és hibridhajtású változatok közül választhatnak a konzum-Defender vásárlói.
fotó: ©autoexpress.co.uk
A modernizált forma egyértelműsíti, hogy a Land Rovernél nem egy replikát, egy retró-érzést okozó modellt szeretnének csinálni, hanem valami teljesen új irány szellemében akarnak továbblépni. Lendületes, mégis karakteres ívek, keskeny fényszórók, hosszú és lapos motorháztető – mind a LR új irányát idéző formák. A szögletes ablakok és az ajtó-szerűen nyíló csomagtérajtó azonban a kocsi terepjárós génjeit igyekszik erősíteni.
fotó: ©autoexpress.co.uk
A Land Rover vezér, Ralf Speth elmondta, az új Defender még jobban teljesít majd terepen int az elődje. Persze mindig elhangzik az új kocsiknál, hogy jobbak mint elődjük, a kocsi terepszögei elég jónak tűnnek, feltehetőleg a Terrain Response 2 is belekerül az autóba. Az autók minden bizonnyal alumínium karosszériát és alapot kapnak, az összerelés (a prototípusoké mindenképpen) a cég Brown’s Lane-i gyárában történik majd.
fotó: ©autoexpress.co.uk
A készülő modell-család egy új piacot akar betörni, amit jelenleg Kínában és Oroszországban a Mercedes G63 AMG és Brabus utalnak. Ennek érdekében SVR és a Special Vehicle Operations által abszolút egyedi igények alapján épített modelleket is terveznek majd készíteni, az igazán luxust és különlegességet kereső pénzes vevőknek.
Látogasd meg Te is Facebook-oldalunkat és kövess minket Instagramon is!